Een eigen biertje, wie droomt daar nou niet van? Bij het bouwen van een community is branding erg belangrijk. In 2021 kregen wij het idee om een eigen biertje te ontwikkelen. Het perfecte moment, want de zomer stond voor de deur. Op zoek naar een partner die ons hierbij kon helpen. Al snel zijn we de samenwerking aangegaan met de Tilburgse brouwer Kraftbier. Na het ontwikkelen van de smaak viel de naam meteen op zijn plek. Ons eigen biertje was geboren.
Tilburgs finest - De STUEN summer sliders.
Nu was het tijd om na te gaan denken over de sleeve van het blik. Huisstijl groen, het beeldmerk en om het af te maken ontwikkelden we een QR-code met daarachter een Summer sliders-playlist op Spotify. Genieten van zomerse muziek terwijl je ons biertje drinkt.
Nadat alles in productie was, deelden we al snel op social media een photoshop met de tekst ''We're brewing on something big, stay tuned!'' van een flat met het logo van De STUEN summer sliders. Klanten fietsten ernaartoe, kwamen in de winkel en stuurden ons massaal berichten over wat er nu weer ging gebeuren.
Nadat we het reclamespotje online hadden geplaatst, vlogen de blikken over de toonbank. De playlist volgde en al snel stonden we met vijf sterren op Untappd. De lokale horeca kregen hier natuurlijk ook van te horen. Na ongeveer een maand stonden De STUEN summer sliders in meerdere koelkasten van verschillende zaken.
Let the summer slide in!





