STUEN StoreRebranding logo / huisstijl

Zeven jaar geleden tijdens het schrijven van ons ondernemersplan hebben we natuurlijk meteen nagedacht over onze branding, het logo en de huisstijl. Dit was een minimalistich logo met een beeldmerk dat we overal voor konden gebruiken, dachten we!

Na twee jaar zijn we begonnen met het ontwerpen van onze eigen kledingcollectie. Al snel kwamen we erachter dat de smalle lijnen van het lettertype niet goed bruikbaar waren bij het borduren op eventueel een t-shirt of sweater. We werden hierdoor erg beperkt in onze creativiteit. Een half jaar voor ons vijfjarig bestaan hadden we besloten om met ons jubileum onze rebranding te lanceren.

Één ding was duidelijk, het logo had meer body nodig. Een duidelijk font, een twist in een bepaalde letter die we kunnen gebruiken als eventueel beeldmerk. Het beeldmerk is uiteindelijk ontstaan door de klank van de lettergrepen 'STU' en 'EN' (samen STUEN) te combineren.

Zie hieronder de ontwikkeling van het nieuwe logo en huisstijl.

Inspiratie / Moodboard

Visitekaartjes

Woordmerk

Beeldmerk

Formulier

Giftcard